Young Writers Society

Home » Storybooks Main » Storybook Discussion » Specific Storybook Discussion

Dancing With the Stars DT



User avatar
739 Reviews

Supporter


Gender: Male
Points: 1135
Reviews: 739
Sun Jun 17, 2018 8:52 pm
View Likes
Lumi says...



@LadyBird --> Oh heck yes. I'm going to make his ex-wife and son today, so Roan's life is gonna have more flesh to it. Also if anyone is up for it, I need a Lieutenant Captain who essentially will serve as Roan's bestie.

Other ideas include a psychiatrist, medic, detective, etc.
I am a forest fire and an ocean, and I will burn you just as much
as I will drown everything you have inside.
-Shinji Moon


I am the property of Rydia, please return me to her ship.
  





User avatar
201 Reviews

Supporter


Gender: Female
Points: 18636
Reviews: 201
Sun Jun 17, 2018 9:47 pm
View Likes
ScarlettFire says...



Haha it’s not necessarily going to be the first post but okay. I’ll go first. XD
"I bow to ChildOfNowhere, my one and only master."


"No one screws Yamcha but life!" - Bulma, DBZ Abridged.
  





User avatar
111 Reviews



Gender: Female
Points: 6371
Reviews: 111
Sun Jun 17, 2018 10:33 pm
View Likes
Carina says...



pshhh lizz they're totally (not) going to be besties LOL

speaking of besties... UM. LUMI. You do realize Cale is going too be Marcia's BFFL, right? Omg there's going to be so much drama on this ship, I love it.


also, pssst, Scar -- I just moved in to a new place for the summer so I'm still getting situated and my job starts Monday and asdkjfskdjfs it's been sort of hectic, but I'll poke you when I'm ready to sit down for a while to plan!
"I theorize anything you write anywhere on any domain is automatically marked as spam by the internet overlords." —Veeren
"OMG" —BrumalHunter
"Are you just gonna keep adding quotes in your signature?" —Omnom
  





User avatar
201 Reviews

Supporter


Gender: Female
Points: 18636
Reviews: 201
Sun Jun 17, 2018 11:09 pm
ScarlettFire says...



Okay! I’m about to start work soon myself so I’ll be around lol
"I bow to ChildOfNowhere, my one and only master."


"No one screws Yamcha but life!" - Bulma, DBZ Abridged.
  





User avatar
24 Reviews



Gender: None specified
Points: 895
Reviews: 24
Sat Jun 23, 2018 3:50 am
View Likes
GreenTea says...



Hey guys, sorry I've been so inactive. Who's going to post first and where is the story going to go? Is there a plan to what will happen between characters? I would like to get Kei and Esther incorporated into some of the drama as well. Thanks!
Who needs people when you have tea and internet memes?
  





User avatar
739 Reviews

Supporter


Gender: Male
Points: 1135
Reviews: 739
Sat Jun 23, 2018 5:03 am
View Likes
Lumi says...



@ScarlettFire is posting first, but to explain the plot in just a few sentences:

This will read as a telenovella, and follow many plots between many characters. Some arcs are for drama, some are for comedy. Over time we will meet characters who have a darker past than others. And some who may be agents of intrigue. Perhaps Roan is not as above-board as we'd like to believe.

Find out next on Dancing With the Stars.
I am a forest fire and an ocean, and I will burn you just as much
as I will drown everything you have inside.
-Shinji Moon


I am the property of Rydia, please return me to her ship.
  





User avatar
111 Reviews



Gender: Female
Points: 6371
Reviews: 111
Sat Jun 23, 2018 4:29 pm
View Likes
Carina says...



heh heh, we're definitely going in the drama and comedy direction right now

My internet is down right now, but once it gets back up next week, I'm def going to post! Marcy will likely waltz around with the masks she just stole. xD

Anyone interested in having their character bump into her, and then plan out what we want to happen? Pinging: @GreenTea @TheSilverFox @LadyBird though she's totally gonna stop by the bar so be prepared for a DRUNK DRAMA QUEEN CELEBRITY
"I theorize anything you write anywhere on any domain is automatically marked as spam by the internet overlords." —Veeren
"OMG" —BrumalHunter
"Are you just gonna keep adding quotes in your signature?" —Omnom
  





User avatar
293 Reviews



Gender: Male
Points: 24405
Reviews: 293
Sat Jun 23, 2018 4:42 pm
View Likes
TheSilverFox says...



Haha Claire would probably go to the bar first thing so yessssssssss! I should be able to read the first post later today/tomorrow? Ugh, they're very weird days. <.<
S'io credesse che mia risposta fosse
a persona che mai tornasse al mondo,
questa fiamma staria senza piu scosse.
Ma per ciò che giammai di questo fondo
non tornò vivo alcun, s'i' odo il vero,
senza tema d'infamia ti rispondo.

Inferno, Canto 27, l 61-66.
  





User avatar
739 Reviews

Supporter


Gender: Male
Points: 1135
Reviews: 739
Wed Jul 11, 2018 1:19 am
View Likes
Lumi says...



Who's rearing to go next? Roan would be sending off the ship, which should be some ways down the line, and I'd rather see him pass by in other stories starting up.
I am a forest fire and an ocean, and I will burn you just as much
as I will drown everything you have inside.
-Shinji Moon


I am the property of Rydia, please return me to her ship.
  





User avatar
111 Reviews



Gender: Female
Points: 6371
Reviews: 111
Wed Jul 11, 2018 4:01 am
View Likes
Carina says...



asdfjklad I hope no one was waiting for me to post D: I was under the impression that it's kind of a free-for-all right now (though I admit I was given a great transition to post thanks to the lovely Scar), so sorry if anyone was legitimately waiting for me. July has been crazy busy thanks to summer and LMS starting x_x

So with that aside, I VOLUNTEER AS TRIBUTE I'll up my priorities on this and will post next! (but after I post my LMS chapter, cuz different priorities lol)

I'm thinking Marcy will wear hang out the bar and interact with Claire. Or maybe I'll interact with one of @GreenTea's characters, so then the other charrie can talk to Claire? or maybe we can all meet??? I dunno lol what do you guys think


I give you all permission to violently spam me with notifications if I don't have this post up by the beginning of next week. :p
"I theorize anything you write anywhere on any domain is automatically marked as spam by the internet overlords." —Veeren
"OMG" —BrumalHunter
"Are you just gonna keep adding quotes in your signature?" —Omnom
  





User avatar
570 Reviews



Gender: Other
Points: 23735
Reviews: 570
Wed Jul 11, 2018 4:03 am
View Likes
LadyBird says...



@Carina please get your character to the bar so I can fight her in my post
Country roads, take me home
To the place I belong
West Virginia
Mountain mamma, take me home
Country roads
Take me to my KOTGR Log, my Order of the Ravens, my WRFF
and my Squills page.

Elizabeth --> Lizz --> Birdie
  





User avatar
111 Reviews



Gender: Female
Points: 6371
Reviews: 111
Wed Jul 11, 2018 4:16 am
View Likes
Carina says...



Status of the Dorian XIX: ship has not even took off yet, and there was already a theft and a fight. NICE

...


i'm down


Do you want to plan out how the fight breaks out, or do you want me to set up the scene and you take it from there? Marcy's a brat, so honestly anything can can lead to a fight lol

ohohooh but I hope you know that after this fight, there's gonna be chaos. so. much. chaos... all because Marcy's hair will be ruined

I'm thinkin' fire sprinkers should go off somehow, because fights obviously lead to fire. And maybe someone in the group is a little seasick spacesick and had a little too much to drink, so then puked on Lottie someone. Or maybe Marcy's charm kicks in and everyone starts fighting each other? LOL this is gonna be a wild ride

If we go this route, I'm thinking Claire, Esther, and Kei can be around the same area and see the chaos. YES THIS WILL BE A LOVELY WAY TO START THE STORYBOOK, LUMI YOU'RE GONNA HAVE A GREAT TIME WRITING UP ROAN'S WALKDOWN
"I theorize anything you write anywhere on any domain is automatically marked as spam by the internet overlords." —Veeren
"OMG" —BrumalHunter
"Are you just gonna keep adding quotes in your signature?" —Omnom
  





User avatar
293 Reviews



Gender: Male
Points: 24405
Reviews: 293
Wed Jul 11, 2018 4:09 pm
View Likes
TheSilverFox says...



Oh my god, a barfight sounds perfect, I can just imagine it like

*Lottie sets the glass on the table*

*Marcy stares at it*

Marcy: This glass is dirty

Lottie: No, that's what they normally -

Marcy: YOU DO NOT SERVE MARCIA DATASSIA ALCOHOL IN A DIRTY GLASS

*Marcy steps back and takes a running leap, tackling Lottie behind the bar*

Also Claire will 100% be the person to barf. :P
S'io credesse che mia risposta fosse
a persona che mai tornasse al mondo,
questa fiamma staria senza piu scosse.
Ma per ciò che giammai di questo fondo
non tornò vivo alcun, s'i' odo il vero,
senza tema d'infamia ti rispondo.

Inferno, Canto 27, l 61-66.
  





User avatar
570 Reviews



Gender: Other
Points: 23735
Reviews: 570
Thu Jul 12, 2018 5:16 pm
View Likes
LadyBird says...



@Carina I've got an idea for the fight set up if you want to jump on a pad tonight?
Country roads, take me home
To the place I belong
West Virginia
Mountain mamma, take me home
Country roads
Take me to my KOTGR Log, my Order of the Ravens, my WRFF
and my Squills page.

Elizabeth --> Lizz --> Birdie
  





User avatar
111 Reviews



Gender: Female
Points: 6371
Reviews: 111
Fri Jul 13, 2018 1:33 am
View Likes
Carina says...



LOLOLOL silv, that's a fabulous idea so don't be surprised if that actually happens ok. also I approve of Claire being the person to barf. When she does, I'll forever call her Barfles.

@LadyBird I'm not sure if my availability tonight will be good, but I'll poke you if I do end up being available (though it'll be pretty late if this does happen lol).

I work four-tens so my weekend practically started just now. I think I'll be on tomorrow afternoon? if that works with you
"I theorize anything you write anywhere on any domain is automatically marked as spam by the internet overlords." —Veeren
"OMG" —BrumalHunter
"Are you just gonna keep adding quotes in your signature?" —Omnom
  








Prometheus, thief of light, giver of light, bound by the gods, must have been a book.
— Mark Z. Danielewski, House of Leaves